نارضایتی کشاورزان از عدم پرداخت وجه تضميني كلزا در پارس آباد
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
نارضایتی کشاورزان از عدم پرداخت وجه تضميني كلزا در پارس آباد
با وجود گذشت 15 روز هنوز خبری از پرداخت وجه تضميني كلزا از سمت دولت به کشاورزان پارس آبادي نیست و این امر به مهمترین دغدغه کشاورزان اين منطقه در این روزها تبدیل شده است.

به گزارش ارتاویل نیوز  به نقل از آران مغان، با توجه به توافقات انجام شده بین دولت و جهاد کشاورزی قرار بر این شده بود که وجوه مربوط به دانه روغني كلزا به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شود، اما با وجود گذشت بیش از پانزده روز، هیچ اقدامی مبنی بر پرداخت وجه به كلزاكاران انجام نشده که این موضوع باعث به وجود آمدن نارضایتی شدید کشاورزان در منطقه پارس آباد شده است.

"خدابخش" يكي از كشاورزان پارس آبادي در گفتگو با خبرنگار آران مغان گفت: یکی از عواملی که باعث می شود کشاورزان محصولات خود را به دلالان بفروشند نقد بودن معامله می باشد این در حالی است که دولت همواره در پرداخت مطالبات کشاورزان کوتاهی های داشته و نتوانسته این اعتماد سازی متقابل را انجام دهد.

وي با اشاره به اين که به علت خشکسالي خسارات عديده اي را تحمل کرده است، افزود: کشاورزان محصولات توليدي خود شامل كلزا و گندم را به هزاران اميد به سيلوها ارسال مي کنند اما مسئولان با بهانه هايي از قبيل رطوبت، سن زدگي و... از تحويل گرفتن آن خودداري مي کنند و اگر از كنار اين موضوع هم گذرا رد شويم در صورت خريد محصولات هم وجه آن را بعد از گذشت چند هفته پرداخت مي كنند.

اين كشاورز پارس آبادي تصريح كرد: اين امر باعث مي شود كشاورزان محصولات خود را به دلالان که در کمين نشسته اند بفروشند. و اين در حالي است که دلالان همان محصولات را بدون هر گونه مشکلي به سيلو تحويل مي دهند.

تعدادي از کشاورزان منطقه مغان نيز در گفتگو با خبرنگار آران مغان اظهار كردند: برای کاشت محصول از بانک ها وام دریافت کرده اند و زمان بازپرداخت آن فرا رسیده است و از طرف دیگر کشت جایگزین را نیز در پیش دارند که با در نظر گرفتن این دو موضوع، اگر پول آنان به موقع پرداخت نشود با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

اين در حالي است كه 'حسین صفایی' مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در نهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد، از خريد تضميني محصول كلزا خبر داده و اظهار كرده بود كه تاکنون مشکلی در پرداخت مطالبات کلزا کاران نداشته ایم.

به گزارش آران مغان، حمایت از کشاورزان و تامین معیشت آنها با پرداخت صحیح و به موقع وجوه مربوط به فروش محصولاتشان موجب ترغیب این قشر زحمتکش برای تداوم کشاورزی خواهد بود و در اين زمينه مسئولين ذيربط استاني و شهرستاني مي توانند ترتيبي اتخاذ کنند تا حاصل دست رنج کشاورزان را طبق وعده هايي كه وزارت جهادكشاورزي نسبت به خريد تضميني آن را داده است گرفته و مانع از سرازير شدن محصولات كشاورزان به جيب سلف خواران شوند.

پارس آباد مغان با کاشت و استحصال انواع دانه های روغنی از قبیل کلزا، ذرت، پنبه، کنجد و سویا و سورگوم از مناطق مستعد و پیشرو در تولید این محصولات مهم در کشور به حساب می آید.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 5 تير 1393برچسب:, ] [ 1:45 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 114886
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1